Søk i denne bloggen

Penger - En bønn til Gud

Penger - En bønn til Gud

Denne bønnen er også tilgjengelig på følgende språk: Engelsk - Spansk.

Gud himmelen og jorden,

Absolutte eier av alle gull og sølv. Jeg påkalle din hjelp i min økonomi.

Herre, vær så snill multiplisere produktet av arbeidet mitt. Jeg trenger å betale min gjeld og leve med verdighet.

Jeg ønsker å trives. Jeg ønsker å arve egenskapene til mine barn en dag.

Jeg er klar over at gode og dårlige tider vil nå alle. Jeg bekjenner jeg trenger deg!

Hjelp meg å være smart og forsvarlig i alle entreprenørskap.

Gi meg:

- Intelligens å studere og lære. Jeg må forstå hvordan å administrere og investere.

- Din visdom. Jeg må være i stand til å avvise penger når det ikke er bra for meg.

- Evne til å gjøre ærlig virksomhet. Jeg ønsker ikke å vanære deg.

Gud, du fortjener gode tjenere. Jeg ønsker å være i stand til å produsere det dobbelte av gjennomsnittet.

Jeg ønsker å være effektiv i alle sammenhenger. Din tillit på meg vil vokse. Du vil etter hvert stole på meg mer enn du opprinnelig ga meg.

Jeg vil ikke være avhengig av penger. Du lærte dette til dine disipler. Jeg er din disippel nå.

Bare din visdom vil gi meg liv. Penger vil ikke.

Jeg vil ikke vil oppføre seg som en smigrer. Heller ikke lage unnskyldninger for å få penger fra andre.

Hjelp meg å forstå at ...

- Penger er ikke min venn.

- Jeg burde aldri elske penger. Papir kan ikke mette sjelen.

- Kjærligheten til penger er roten til alt ondt.

Folk som begjære penger viderekobles fra deg. Mange ulykker skje med disse menneskene.

Gud, holde meg fra foretrakk penger mer enn deg.

En av dine disipler forrådte deg for 30 sølvpenger. Han begikk selvmord.

Holde meg fra en dårlig rykte. En omdømmet til en person som elsker penger.

I stedet vil jeg bruke pengene mine til å opphøye deg. Jeg vil hjelpe til med bygging og vedlikehold av ditt tempel. Stedet hvor ditt navn blir tilbedt. Du vil bli opphøyet midt i samfunnet.

Gud, jeg lover deg at ...

- Jeg vil komme tilbake penger hvis jeg får mer enn jeg burde. Jeg vil ikke beholde pengene som tilhører noen andre.

- Jeg vil ikke elske penger. Jeg vil være fornøyd med det jeg har. Du lovte meg; "Jeg vil aldri forlate deg eller svikte deg".

- Jeg vil ikke fungere som en ågerkarl. Jeg vil ikke oppføre seg som en pengeutlåner med mine brødre og søstre. Jeg vil ikke belaste dem interesse.

- Jeg vil alltid betale mine arbeidere på slutten av hver dag. Jeg ønsker ikke at de skal gå gråtende til deg. Jeg ønsker ikke å bli dømt for synd mot dem.

- Jeg vil aldri akseptere penger for å skade folk. Mye mindre mot ditt folk Israel.

- Jeg vil ikke godta dårlig fått penger. Vet jeg at det snart slutt.

- Jeg vil ikke akseptere bestikkelser av noe slag.

- Jeg vil ikke bestikke dommere og myndigheter.

- Jeg vil ikke prostituere kroppen min. Jeg vil ikke oppnå fortjeneste fra prostitusjon. Jeg vil ikke gi deg tilbud ut av disse gevinstene.

Du har allerede gitt meg mange velsignelser. Jeg vet at du vil gi meg mer. Jeg vil ta vare på dem med trofasthet.

Kan du hjelpe meg å organisere min økonomi. Jeg ønsker å være i stand til å dele med andre.

Jeg ønsker å være som deg Herre. Noen i stand til å formere velsignelser. I stand til å mette sult av folkemengdene.

Jeg ønsker å være en hjelper for andre. Det skal ikke være trengende i mitt lokalsamfunn.

Jeg vil tjene mennesker med kjærlighet. Ikke for pengene.

Jeg vil ikke lenger være hovmodig. Nå er jeg ydmykt si, "Gud vil, vil jeg lykkes!"

I Jesu navn,

Amen.

____________________________________
Jeg er glad for at du ba!

Nå inviterer jeg deg til å gjøre en annen bønn. Dette er den viktigste bønn.
Denne bønnen vil gagne din evighet.

Vennligst følg denne linken:

Bønn om frelse

____________________________________

Hva synes du om denne bønnen?

Vennligst la dine kommentarer under.

Takk!


Inspirert på følgende vers fra Bibelen: Første Mosebok 43:12 - Andre Mosebok 22:25 - Tredje Mosebok 25:36-37 - Femte Mosebok 23:17-19 - Femte Mosebok 24:15 - Andre Kongebok 4:1-7 - Andre Kongebok 5:26-27 - Andre Kongebok 12:5;14 - Salmenes bok 15:5 - Salomos ordspråk 13:11 - Salomos ordspråk 17:16 - Salomos ordspråk 19:14 - Forkynneren 5:10 - Forkynneren 7:12 - Forkynneren 9:11 - Mika 3:11 - Haggai 2:8 - Matteus 27:5 - Markus 6:8;37 - Lukas 14:28 - Lukas 16:14 - Lukas 19:13;16;24 - Apostlenes gjerninger 4:34 - 1 Korinterne 16:2 - 1 Tessalonikerne 2:5 - 1 Timoteus 3:3 - 1 Timoteus 6:10 - Brevet til hebreerne 13:5 - Jakobs brev 4:13 - Peters første brev 5:2 - Judas’ brev 1:11 Bibel - Images: Penger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vennligst legg igjen et spørsmål eller en god og konstruktiv kommentar her.